Wat is chiropraxie?

Chiropraxie is een discipline binnen de gezondheidszorg die zich richt op de diagnose, behandeling en preventie van mechanische stoornissen in het bewegingsapparaat, vooral de wervelkolom. Deze benadering is gebaseerd op het concept dat een juiste uitlijning van het lichaam’s musculoskeletaal systeem, onder andere de wervelkolom, het lichaam helpt om zichzelf te genezen. Via handmatige aanpassingen en correcties werken chiropractoren zoals wij aan het verlichten van pijn, het verbeteren van de mobiliteit en het stimuleren van het natuurlijke herstelproces van het lichaam.

Een chiropractor behandelt mensen van alle leeftijden met zeer uiteenlopende klachten. Enkele van de veel voorkomende klachten die een chiropractor behandelt zijn:

• acute en chronische lage rugpijn ( lumbago, artrose, overbelasting)
  • Nek, hoofd en kaakpijn
  • discushernia
  • whiplash
  • peesontstekingen
  • sportblessures

Eerste consultatie

Bij ons begint jouw behandeling met een grondig onderzoek om de oorzaak van jouw klachten te identificeren. We gebruiken handmatige technieken om wervelkolom en gewrichten te corrigeren, wat kan leiden tot verlichting van pijn, verbeterde mobiliteit en algeheel herstel.

Behandeling

Chiropraxie dient niet alleen voor het behandelen van bestaande klachten maar ook als preventieve zorg. Bij Chiropraxie Lambrecht benaderen we gezondheid holistisch, met levensstijladvies en oefeningen om jou in optimale conditie te houden.

Voor jongeren en volwassenen

Zorgzame aanpak voor alle leeftijden

Ben je op zoek naar een natuurlijke wijze om jouw pijn en ongemak aan te pakken? Bij Chiropraxie Lambrecht verwelkomen we mensen van alle leeftijden in onze aparte behandelingsruimtes, inclusief een speciale ruimte voor kinderen. Ontdek hoe chiropraxie, een geneeswijze gericht op het bewegingsapparaat, jou kan helpen.